Friday, December 16, 2011

✰˚★* SEMANGAT CINTA ✰˚★*

✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿

BAGAIMANA HAKIKAT SYUKUR YANG SEBENAR??

¯`♥ Sentiasa menerima apa jua pemberian dari Allah dengan hati yang IKHLAS..

¯`♥ Tidak merasa SEDIH walau apapun yang diberi oleh Allah..

¯`♥ Redha dan berlapang dada dengan setiap pemberianNya..

¯`♥ Jika kita mendapat sesuatu yang bukan KESUKAAN kita,kita menganggap ia sebagai TARBIAH dari Allah..Mungkin Allah punya RENCANA yang lebih BAIK untuk kita di masa hadapan..Sentiasa POSITIF dengan Allah..

¯`♥ Dan bila kita mendapat sesuatu yang kita INGINKAN,kita BERSYUKUR padaNya kerana itu adalah HADIAH dari Allah..

¯`♥ Namun,apapun jua NIKMAT yang diberi olehNya..Hendaklah kita sentiasa panjatkan KESYUKURAN..Usah BERSEDIH dan tetaplah TERSENYUM..Teruskan BERUSAHA dalam meraih REDHANYA..InsyaAllah..

✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿❤✿





Thursday, December 8, 2011

☆¨¯`♥ DIA DI HATIKU ☆¨¯`♥

Ƹ̴Ӂ̴Ʒ¤°.¸¸.•´¯`(¯`v´¯)Ƹ̴Ӂ̴Ʒ¤°.¸¸.•´¯`¤°.¸¸.•´¯`(¯`v´¯)`¤°.¸¸.•Ƹ̴Ӂ̴Ʒ
(¯`•.¸ღ DIA sedang menunggumu,
DIA sedia menyambutmu,
Tunjukkan padaNya hatimu yang terluka,
Adukan padaNya betapa kau kecewa,
Kisahkan padaNya betapa kau hiba,
Pasti kau takkan kecewa kerana DIA sungguh kasih kepadamu,
Walaupun hari-hari yang lalu kau pernah lalai dan seringkali melupakanNya...
Namun,Dia masih sedia mendengar rintihanmu..
SubhanAllah,baiknya Allah pada kita..



(¯`•.¸ღ Jadikan Allah yang UTAMA..DIA masih sudi mendengar masalah kita, DIA masih sudi mendengar doa-doa kita..DIA masih sudi menerima taubat kita…walaupun diri kita sentiasa membuat dosa dan kesalahan..HEBATNYA DIA..
Mengadulah pada ALLAH, kerana Dia jualah yang MENGUJI dan dialah jua yang tahu keupayaanmu dalam MENGAWAL kesulitan itu...InsyaAllah..

Ƹ̴Ӂ̴Ʒ¤°.¸¸.•´¯`(¯`v´¯)Ƹ̴Ӂ̴Ʒ¤°.¸¸.•´¯`¤°.¸¸.•´¯`(¯`v´¯)`¤°.¸¸.•Ƹ̴Ӂ̴Ʒ


Wednesday, December 7, 2011

~CiNTa HaTiKu... ~

✿ Mencintai seseorang itu adalah hak kita,namun memiliki seseorang yang kita cintai tanpa ikatan rasmi itu bukan hak kita. Jangan pernah takut melepaskan sesuatu yg belum berhak kita miliki. Dia pasti akan kembali, andainya Allah mentakdirnya dia untuk kau miliki, atau Allah akan mengganti dengan yg jauh lebih baik dari yg sekarang kita cintai. Jangan pernah takut kehilangan sesuatu yg bukan menjadi hak kita, jangan kau tangisi apa yg bukan milikmu..kerna mencintai tak bermaksud memiliki..tapi memiliki itu kerana mencintai..

ƸӜƷ ✿ •*¨`*•✿ ƸӜƷ ❤ ƸӜƷ ✿
Cinta selayaknya seperti rama-rama...
Semakin dikejar, semakin jauh ia meninggalkan kita..
Biarkan rama-ramamu terbang ke mana saja ia suka...
apabila ia lelah dan tidak sedar akan kewujudanmu..
ia bakal mengibaskan sayapnya
ke arahmu tanpa kau sangka2


✿•.❀¸.•❤•.❀.❀❀.•❤•.¸✿ ✿¸.•❤
Cinta manusia itu urusan Dia..
Cintakan Dia itu urusan kita..
Jangan sibukkan diri dengan urusan Dia..
Sedangkan kita gagal menyempurnakan urusan kita...
✿•.❀¸.•❤•.❀.❀❀.•❤•.¸✿ ✿¸.•✿•.❀¸.•❤•.❀.❀❀.•❤•.¸


Tuhanku... (◕‿◕)
Usah biarkan hatiku tertambat pada cinta yg belum tentu menjadi milikku...
Tenangkan diriku yg terbuai akan cinta...
Sucikan nuraniku yg terbelenggu oleh nafsu...
Bersihkan batinku yg ternoda oleh angan dan harap..
Ya Allah..leraikanlah dunia yg hinggap dlm hatiku..
kerana di situ aku tak mampu mengumpul dua cinta...
Hanya CinTaMu,ALLAH yg kuharap bercambah hingga ke syurga hakiki.
Amin ya Rabbal Alamin..
♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪(¯`*•.¸,¤°´`°¤,¸.•*´¯)♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪




*•.¸☆ Cintai dia dalam DIAM*•.¸☆

Antara dua hati, ada syara' yang membatasi.
Jagalah kesucian hati, agar terjaga fitrah insani.



"tapi.. aku sungguh mencintai dia!"

Aku tanya diriku kembali, siapakah yang paling berhak dicintai..?

sesuatu yang walau tidak diungkap, tetap diketahui Allah...
jadi,serahkan cintaku kepadaNya..
InsyaAllah,Dia akan mengatur cinta kita dengan sebaiknya.
.


Jika aku jatuh hati, lebih perlu aku dekati Allah. 
jika aku jatuh hati, lebih perlu aku panjangkan tangis dalam tahajudku
.



cinta yang kukuh tak terbina dari asas yang rapuh..
Binalah Asas cinta yang teguh untuk suatu pernikahan yang diredhaiNya..






TauBaT SeOrAnG HaMBa... ^_^

❤• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ❤•
★*°˙˙°*★..★*°˙˙°*★..★*°˙˙°*★..★
Setiap manusia pernah melakukan DOSA...

Namun,dosa yang lalu biarkan ia berlalu..BERTAUBATLAH..

Kerana itu adalah jalan yg TERBAIK..

Teruskan melangkah dengan nafas yg BARU..

Tinggalkan segala kenangan yang PAHIT
..
Jangan jadikan ia sebagai penghalang untuk kita terus melangkah...

Kita mengharapkan redha ALLAH, BUKAN redha MANUSIA..

Teruskanlah melangkah, walaupun banyak rintangan yg harus kita tempuhi...

Ingat, ALLAh sentiasa ada untuk mereka yang memerlukanNYA...

InsyaAllah..

★*°˙˙°*★..★*°˙˙°*★..★*°˙˙°*★..★*°˙˙°*★..★*°˙˙°*★..★

Friday, October 7, 2011

~DaRi HaTi Ke HaTi~


★•.•´¯`•.•★ 10 NASIHAT UNTUK ORANG YANG BERCINTA ★•.•´¯`•.•★

★═══════ ●❤● ═══════★★═══════ ●❤● ═══════★★

Dengarlah pesananan ini ~>

1. Janganlah kau membiarkan kemanisan bercinta dihirup sebelum engkau berkahwin dengan ‘si dia’.

2. Bercintalah kau dengannya sekadar sahaja. Kelak mungkin ‘si dia’ bukan jodoh untukmu.

3. Jika kau ingin berbahagia seumur hidup, tahanlah dirimu untuk berbahagia sebelum engkau berhak menjadi milik ‘si dia’.

4. Jika engkau menyintainya, binalah asas perkahwinan dengan tidak melanggar syariat-Nya.

5. Kebahagiaan yang kau lihat sebelum berkahwin hanya palsu, yang hakikatnya adalah selepas kau diijabkabulkan.

6. Jikalau engkau inginkan pasangan hidupmu yang terbaik dalam untukmu, maka engkaulah yang patut menjadi yang terbaik dahulu.

7. Membina keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara berdating, cukuplah sekadar engkau tahu apa yang perlu kau tahu.

8. Bercintalah untuk mencapai cinta-Nya.

9. Jika engkau masih belum bercinta, tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga yakin cinta tersebut membawamu ke gerbang perkahwinan.

10. Jangan biarkan nafsumu dengan cinta yang tidak diterima di sisi Allah, kelak Allah akan tarik kebahagiaan darimu.







✿~ Selamat Bercinta Sampai ke SYURGA ~✿
^_^
~ same2lah kite berMUHASABAH..
★═══════ ●❤● ═══════★★═══════ ●❤● ═══════★★
 

Sunday, October 2, 2011

~UnTuKmU AkHaWaT~

  • ••► Jadilah AKHAWAT yang TINGGI dengan DIDIKAN AGAMA, merendah diri dengan AKHLAK TERPUJI dan BAIK HATI..
  • ••► Jadilah AKHAWAT yang MENJAGA AURAT dan MARUAH DIRI dari sewenang-wenangnya dilihat AJNABI
  • ••► Jadilah AKHAWAT yang sentiasa HAUS akan ILMU NASIHAT dan TEGURAN sebagai persiapan menjadi AKHAWAT YANG  SOLEHAH untuk seseorang yang SAH bergelar SUAMI..
  • ••► Jadilah juga seorang AKHAWAT yang mampu menjadi ANAK, IBU DAN ISTERI yang SOLEHAH serta HAMBA ALLAH yang BERIMAN dan BERTAQWA seperti yang diidamkan oleh ADAM..

    Tuesday, August 16, 2011

    ~DuHaI TeMaNkU... ~


       Sahabat? Apakah makna sahabat yang sebenar?Bila ditanyakan kepada seseorang "Adakah anda menghargai sebuah persahabatan?".Ika yakin semuanya akan berkata "Ya,saya amat menghargainya".Tetapi sedarkah kita adakah kita benar-benar menghargainya?Cuba kita renungkan kembali bernarkah kita mengasihi sahabat kita sama seperti kita mengasihi diri sendiri?Benarkah kita mengasihi sahabat kita kerana Allah?Jika kerana Allah,pasti kamu tidak akan bermasam muka dan kamu akan bertegur sapa apabila bertembung antara satu sama lain.

       Benarlah kata orang,sahabat ketawa senang untuk dicari tetapi sahabat menangis sukar untuk ditemui.Jadi dari kalangan manakah kita ini?Adakah kita sahabat ketawa?Atau kita sahabat menangis?Atau kita sahabat ketawa dan menangis?Pernahkah kita rasa nikmatnya nilai persahabatan itu.Subhanallah,jika direnungkan kembali betapa besarnya nikmat yang Allah beri pada kita iaitu nilai persahabatan yang amat tinggi,cuma kadang-kadang kita yang alpa dan leka,kita yang tidak pernah bersyukur dengan kehadiran seseorang itu dalam hidup kita.

       Bila sebut pasal kawan rapat,boleh dikatakan rata-rata kita semua ada kawan rapat masing-masing.Tetapi serapat manakah hubungan yang terjalin itu?Atas dasar apa kerapatan persahabatan itu?Adakah kerana duit?Kecantikan?Sesungguhnya itu semua hanya pinjaman dari Allah.Bila-bila masa sahaja pabila tiba saatnya pasti akan Allah ambil.Bukankah kita bersahabat kerana Allah Azza Wajalla?

    Cuba kita imbas kembali saat-saat sebelum kita melangkahkan kaki ke sekolah sehingga kita bersekolah dan sehinggalah kita bekerja sekarang ini.Sudah berapa ramaikah sahabat kita?Dan adakah sehingga sekarang hubungan persahabatan itu terjalin?Atau bila sudah habis sekolah masing-masing bawa haluan sendiri tanpa khabar berita.Dan cuba anda fikirkan betapa indahnya jika persahabatan itu tetap kekal walaupun kini sahabat anda itu bukan lagi rakan sepermainan anda,bukan lagi rakan kelas anda,bukan lagi rakan universiti anda.

    Renungkanlah wahai sahabatku,pernahkah kita menyakiti hati sahabat kita tanpa kita sedari.Tiba-tiba sahaja kita bermasam muka,kita tidak bertegur sapa,kita tidak lagi menjadi sahabat seperti dahulu.Jikalau dulu kita makan dia makan,kita tidur dia pun turut tidur tetapi sekarang tidak lagi.Kita makan sedangkan kita tidak tahu dia sudah makan atau belum,kita tidur nyenyak tetapi kita tidak pernah terfikir adakah sahabatku yang seorang itu tidur nyenyak atau sekarang ini dia sedang menangis bersendirian mengenangkan kita,ataupun mengerang kesakitan,atau lebih teruk sekali apabila dia sedang nazak dikunjungi malaikat maut!

    Cuba bayangkan jika dia pergi buat selama-lamanya tanpa kita bertegur sapa dengan dia,tanpa kita kenali hatinya sekarang ini.Ayuh kita binakan semula persahabatan yang perhubungannya semakin retak ini.Bangkitlah wahai sahabatku,bina ukhuwwah yang mantap agar islam jua turut mantap!Berkawanlah anda kerana Allah dan hargailah sebuah persahabatan itu.Jangan pernah sia-siakan sahabat itu kerana selemah-lemah manusia adalah orang yang tidak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu adalah orang yang mensia-siakan sahabat yang dicari.Ukhuwwah itu indah sahabatku,maka jagalah ia sebaik mungkin.



    "Rakan yang baik itu hadirnya dinanti dan perginya pasti ditangisi"

    Thursday, August 11, 2011

    ~BerSaHaBaT KeRaNa ALLAH~



    1001 GuRaUaN BeLuM TeNtU DaPaT MeNgUkIR SaTu SeNyUmAn,
    TeTaPi HaNyA SaTu SiNDiRaN SuDaH CuKuP MeLuKaKaN HaTi SeSeoRaNg...


    • LiSaN KaDaNg-KaDaNg TaK TeRjAgA
    • JaNjI KaDaNg-KaDaNG TeRaBaI
    • HaTi KaDaNg-KaDaNg BeRpRaSaNgKa
    • SiKaP KaDaNg-KaDaNg MeNyAkiTkAn

    HiDuP AkAn MeNjAdI LeBiH InDaH JiKa MaSiH AdA RaSa MaAf-BeRmAaFaN SeSaMa HaMbA.. 
    IKhLaSKaN HaTiMu DaLaM SeTiAp PerSaHaBaTaN YaNg TeRjALiN... :)


    YA ALLAH...
    BeRsIHkAnLaH HaTi-HaTi KaMi DeNgAn CaHaYa KeTaQwAaN,
    BaHaGiAkAn KeLuArGa KaMi,
    KuAtKaN ImAn KaMi &
    EraTkAnLaH HuBuNgAn SiLaTuRaHiM kAmi...

    BERSAHABATLAH KERANA ALLAH KERANA ITU LEBIH MULIA DARIPADA BERSAHABAT KERANA KEPENTINGAN SENDIRI...

    SeMoGa KiTa BerTeMu LaGi Di SyUrGa ALLaH, DuHaI TeMaNkU....



    Sunday, August 7, 2011

    ~I MiSs My PaReNTs So MuCh.. ~

    video

    Lirik lagu nie sangat bermakna.. Sekali dengar mcm untuk seorang kekasih, tetapi jika dihayati liriknya, ia ditujukan untuk ibu bapa... Ibu bapa yang bersusah payah membesarkan kita. Sanggup bergadai nyawa, harta, masa & tenaga demi seorang anak. Kini, tibalah masanya untuk kita sama-sama membalas segala jasa dan pengorbanan mereka untuk kita. Saat ini, aku terlalu merindui kedua ibu bapa aku.. Semoga aku masih diberi kesempatan untuk bertemu dengan mereka. AMIN.. 

    "Sifat anak yang soleh & solehah adalah mentaati ibu bapa..Halus peribadinya, mencontohi Rasulullah, tingkah lakunya dijaga agar ianya sentiasa terpelihara"

    p/s: Ditujukan untuk diri sendiri. Ma..Abah..ampunkan dosa-dosa anakmu ini...aku sentiasa menyayangi diri kalian.. Tanpa kalian, siapalah aku di bumi ini..

    Monday, August 1, 2011

    ~IkHwAn SeJaTi PiLiHaN HaTi ~

    Seorang remaja lelaki bertanya pada ibunya: Ibu, ceritakan padaku tentang ikhwan sejati.......
    Ibu tersenyum dan lalu menjawab.......

    Ikhwan Sejati bukanlah dilihat dari bahunya yang kekar, tetapi dari kasih sayangnya pada orang di sekitarnya....

    Ikhwan sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang lantang, tetapi dari kelembutannya mengatakan kebenaran.....

    Ikhwan sejati bukanlah dilihat dari jumlah sahabat di sekitarnya, tetapi dari sikap bersahabatnya pada generasi muda bangsa ...

    Ikhwan sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia di hormati di tempat kerja, tetapi bagaimana dia dihormati di dalam rumah...  

    Ikhwan sejati bukanlah dilihat dari kerasnya pukulan, tetapi dari sikap bijaknya memahami persoalan...

    Ikhwan sejati bukanlah dilihat dari dadanya yang bidang, tetapi dari hati yang ada di sebalik itu...

    Ikhwan sejati bukanlah dilihat dari banyaknya akhwat yang memuja, tetapi komitmennya terhadap akhwat yang dicintainya...

    Ikhwan sejati bukanlah dilihat dari jumlah beban yang ditanggungnya, tetapi dari tabahnya dia menghadapi liku-liku kehidupan...

    Ikhwan Sejati bukanlah dilihat dari kuatnya membaca Al-Quran, tetapi dari konsistennya dia menjalankan apa yang ia baca...


    ....setelah itu, ia kembali bertanya...

    " Siapakah yang dapat memenuhi kriteria seperti itu, Ibu ?"

    Sang Ibu memberinya buku dan berkata.... "Pelajari tentang dia..." ia pun mengambil buku itu
    "MUHAMMAD", judul buku yang tertulis di buku itu... :)


    Saturday, July 30, 2011

    ~ B.I.G. FASA 2 / 2011 ~

    • TARIKH: 25 JULAI 2011
    • TEMA: KHIDMAT MASYARAKAT
    • TEMPAT: ASRAMA YAYASAN SAAD, KANGAR PERLIS
    • MASA: 8.00 PAGI - 6.30 PETANG


    Haaaa, nie name tag Ieyka.. Cntik kan design dye... :)

    Inilah kumpulan kami... Alhamdulillah, berkat kerjasama yg diberikan, kami dpt selesaikan misi utk kali ini.. TQ so much my dear frenz... :)

    Haaaaaaa, nilah hasil kerja kami... Nmpak mcm simple je kan?? tp nak siapkan nie memg sgt rumit.. nasib baik kwn2 yg lain sanggup dtg tuk tlg kumpulan kami... TQ ye kwn2.. jasamu kami ingt selalu.. :)
    p/s: alaaaaaa, gambar xclear la pulak... hmmm :(


    Para peserta B.I.G Fasa 2/2011
    PEM (BM) + PEM (BC)


    TOGETHER WE ARE!! WE ARE THE BEST!!

    Friday, July 29, 2011

    .:: Mencintai apa adanya ::.

    • Disaat kamu ingin melepaskan seseorang..ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya
    • Disaat kamu mulai tidak mencintainya…ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya
    • Disaat kamu mulai bosan dengannya…ingatlah selalu saat terindah bersamanya
    • Disaat kamu ingin menduakannya…bayangkan jika dia selalu setia
    •  Saat kamu ingin membohonginya…ingatlah disaat dia jujur padamu

    Maka kamu akan merasakan ERTI DIA UNTUK KAMU

    Jangan sampai disaat dia sudah tiada disisimu,
    Kamu baru menyadari semua erti dirinya untukmu

    • Yang indah hanya sementara
    • Yang abadi adalah kenangan
    • Yang ikhlas hanya dari hati
    • Yang tulus hanya dari sanubari
    • Tidak mudah mencari yang hilang
    • Tidak mudah mengejar impian
    • Namun yg lebih susah mempertahankan apa yg ada
    • Kerana walaupun digenggaman mampu terlepas juga.


     Ingatlah pada pepatah,
     “Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini”
    Belajar menerima apa adanya dan berfikir positif….

    p/s: pengalaman telah banyak mengajar aku... cukuplah hanya mencintai Allah s.w.t kerana cinta-Nya adalah cinta yang suci & abadi... :)



    ~♥✿.¸¸.•´✿◕ CHANTEQNYA LELAKI & HEBATNYA WANITA ~♥✿.¸¸.•´✿◕

    Nak tahu dimana Kecantikan Lelaki??
    Inilah Ciri-Cirinya….

    1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.
    2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.
    3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.
    4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.
    5) Lelaki yang sentiasa berbaik sangka.
    6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

    Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki…


    Dan dimana Kegagahan Wanita?
    Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan.

    Ciri-Ciri Wanita yang gagah adalah…

    1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.
    2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.
    3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.
    4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

    Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.



    Adakah kita tergolong dalam kalangan lelaki yang cantik @ wanita yang hebat??Sama-sama kita muhasabah diri.. :)

    Thursday, May 5, 2011

    ~KeT!Ka TaKd!R MeNgUJ! C!nTa~

    Aiman baru sahaja pulang dari pejabat.. Dia merebahkan tubuhnya yang lesu di atas tilam yang cukup empuk bagi dirinya....angin sejuk langsung menampar tubuhnya. Dia lihat jam di dinding menunjukkan pukul empat. Ia baringkan badannya, dia hendak istirahat sejenak sebelum ke mesyuarat yang seterusnya.  Ti dit…ti dit… Tidurnya terganggu dengan dering HP nya. Ada sms masuk, ucap batinnya. Ia baca "salam abg Aiman.. sebelumnya aku ingin meminta maaf mengenai keputusanku yg agak memedihkan ini.. Aku ingin memberitahu bahawa aku akan bernikah esok hari. Allah mentakdirkan lain. Doakan aku ya abg…"

    ƸӜƷ.¸¸✿¸.•❤•.❀.ƸӜƷ.❀.•❤•.¸✿¸¸.ƸӜƷƸӜƷ.¸¸✿¸.•❤•.❀.ƸӜƷ

    spontan Aiman terkejut dengan kelakuan tunangnya, Humairah... mana tidaknya, mereka sudah bercinta selama setahun dan telah mengikat tali pertunangan selama satu setengah tahun dan bakal mendirikan mahligai bahagia pada bulan depan. Aiman tidak mahu hubungan yang telah terjalin selama ini hancur begitu sahaja tanpa sebab dan alasan yang munasabah. Aiman tidak sanggup untuk dikecewakan oleh cinta untuk kali yang seterusnya... seingatnya, baru seminggu lepas dia ke rumah Humairah untuk berjumpa dengan bakal mentuanya untuk membincangkan tentang hari perkahwinan mereka nanti... Aiman tidak sedap hati dengan apa yang diberitahu oleh Humairah sebentar tadi.. tanpa membuang masa, Aiman terus memandu kereta HARRIER putihnya dan ingin terus sampai di rumah Humairah untuk mengetahui hal yang sebenar...pelbagai persoalan yang bermain dalam benak Aiman kerana dia tidak sanggup untuk kehilangan Humairah walaupun telah berkali-kali untuk memujuk jiwa dan perasaannya.... 

    ƸӜƷ.¸¸✿¸.•❤•.❀.ƸӜƷ.❀.•❤•.¸✿¸¸.ƸӜƷƸӜƷ.¸¸✿¸.•❤•.❀.ƸӜƷ

    setelah sampai di perkarangan rumah Humairah, Aiman terus memakirkan keretanya.. Dengan pantas dia mengetuk pintu rumah dan memberi salam...tok..tookk..toookk..." Assalamualaikum"... tidak lama kemudian, pintu rumah dibuka dari dalam oleh ibu Humairah iaitu mak cik Amnah dan lantas menjawab salam Aiman.. 
    Mak cik Amnah: ehhh Aiman, masuk la dulu...

    Aiman: maaf mak cik sbb ganggu.. Humairah ada???

    Mak cik Amnah: xpe... mak cik xkisah pun.. Humairah xde kat rumah.. dia ke bandar dengan ayahnya.. kamu xtelefon dia dulu ke kata nak dtg cni???

    Aiman: bgslah klu mcm tu... blh x sy nak tny kenapa Humairah tiba2 berubah mak cik?? knp tiba2 sy dpt mesej sebegitu dr Humairah???.. Aiman menjelaskan kedtgn sebenar dia ke rumah itu..

    tiba2, kolam mata ibu Humairah bertakung dgn airmata jernih dan xsampai sesaat, takungan tersebut pecah dan mengalirkan beberapa mutiara jernih... Aiman terkesima dgn keadaan tatkala itu..

    Aiman: mak cik, knp nie??? apa dah jd dgn Humairah?? dia sakit ke??mak cik, tlg ceritakan hal sebenar kpd sy.. sy merayu sgt2 mak cik..
    suara Aiman mula kedengaran sebak.. mak cik Aminah juga xsanggup melihat Aiman dlm keadaan sebegitu lantas dia menceritakan hal yg sebenar..

    M.C.Aminah: maafkan kami Aiman... sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa.. mak cik harap Aiman dpt bersabar dan terima kenytaan ini dengan tenang ye... 2 hari selepas Aiman dtg jumpa mak cik, kampus Humairah telah menghantar 2 org wakil untk menghadiri seminar di Sarawak dan Humairah merupakan salah seorangnya. Humairah ke sana bersama rakan sekuliahnya iaitu Rasyid.pada mulanya Humairah enggan untuk menyertainya, tetapi mak cik yg galakkan dia utk ikut serta..  Rasyid sudah lama memendam perasaan kpd Humairah dan pernah sekali Humairah menolak lamarannya untuk bernikah. Disebabkan itu, dia mula berdendam dgn Humairah sehingga dia mendapat peluang ini. dengan peluang yg ada, Rasyid telah memerangkap dan MEMPERKOSA Humairah. 
    tiba2 suara mak cik aminah terhenti dan tangisan dia kian menjadi2...

    Aiman: ya Allah... (air mata Aiman berderai lagi...)

    M.C.Aminah: Rasyid dpt tahu bhw Aiman akan melamar Humairah dan dia mula gelisah krn gagal dptkan Humairah.. lalu dia merencanakan sesuatu agar rancangan Aiman gagal nak...


    Hati Aiman pedih, langit seakan runtuh ia rasa. Matanya berkaca kaca, badannya kaku serasa lumpuh, bibirnya bertasbih,, batinnya merintih dengan apa yang baru ia dengar.

    M.C.Aminah: Kami pihak keluarga telah sepakat untuk menikahkan Humairah dengan Rasyid. Maafkan kami nak l..maafkan kami….Ibu Humairah mengakhiri penjelasannya. Suasana jadi mencekam, hati Aiman seakan ingin meledak, wajahnya menunduk, ada yang menitis dari matanya. Ia tidak kuat untuk menahan perasaannya. Aiman minta izin utk pulang,, 

    Aiman :Ass…assalamu’alaikum mak cik. Saya pulang dulu ye mak cik.. sampaikan salam rindu sy buat Humairah tercinta...

    ƸӜƷ.¸¸✿¸.•❤•.❀.ƸӜƷ.❀.•❤•.¸✿¸¸.ƸӜƷƸӜƷ.¸¸✿¸.•❤•.❀.ƸӜƷ

    Aiman berada di taman permainan kanak2 sambil termenung...Setelah 6 bulan berlalu, bayangan Humairah masih segar dalam ingatan Aiman... sememangnya dia sukar untuk melupakan gadis yg pernah bertakhta dlm hatinya suatu ketika dulu. walau bagaimanapun dia harus terima kenyataan bahawa Humairah sudah menjadi ISTERI org...tiba2 dia dikejutkan dengan kehadiran 2 org perempuan yg dirinduinya selama ni iaitu M.C.Aminah dan seorang lagi sudah tentunya HUMAIRAH..

    Humairah: 'Abg, maafkan sy ye... kehadiran sy kali ini bkn utk mengganggu khdpn abg tp sy ingin jelaskan apa yg berlaku selama ini...sy rasa bersalah ngan abg krn telah mengkhianati cinta kita.. maafkan sy abg...'

    Aiman: abg dah lama maafkan Humairah... marilah kita bincang bersama2 di hdpn masjid itu,, biar ia menjadi saksi kpd perbualan kita agar tidak menimbulkan fitnah antara kita lagi. 

    HumairahMungkin abg… telah diberi tahu ibu kejadian yang menimpaku. Tetapi semua itu berubah, ternyata takdir Allah berubah lagi. aku terus berdo’a kepada Allah, agar diberi kekuatan untuk menjalani hidup. Umur pernikahanku dengan lelaki itu hanya bertahan satu minggu, setelah majlis pernikahan kami di rumah baru selesai, tanpa melalui malam pertama Rasyid lebih memilih merayakan pesta kemenangannya bersama kwn2ny. mereka mengambil dadah , arak dah sebagainya. disebabkan pengambilan dadah scr overdos, Rasyid telah dimasukkan ke hospital dan dia koma selama 1 minggu lalu ia meninggal dunia...aku hanya melihat proses kuasa Allah itu dengan bersyukur, Allah maha tahu penderitaan hambanya. Maka dari itu abg… Allah sedang menguji diriku.. statusku sekarang janda abg.. jelas Humairah panjang lebar dengan hati tegar. 

    Aiman: Jadi ..? ucap Aiman sekadar melahirkan perasaan gembira jika diberikan peluang kpdnya utk mendapatkan Humairah kembali. 

    Humairah: Oh ya… sy sekali lagi bersyukur kepada Allah... Setelah seminggu kematian Rasyid itu, sy pergi ke hospital untuk membuat pemeriksaan. Ternyata kesucianku masih utuh. Rasyid hanya menjebakku agar ia punya alasan untuk menikahiku. Begitulah kisah hidupku abg… Allah masih menyayangiku.. Mendengar semua penjelasan itu, hati Aiman berdesir, airmatanya mengalir laju mengenangkan penantiannya selama ini tidak disia2kan. Ternyata ujian Allah telah berakhir. Ia bertakbir dalam hati. Ia hendak langsung melamar  Humairah hari itu juga. ALLAHUAKBAR………>>>>


    kEiNdAhAn aLaM

    kEiNdAhAn aLaM
    CiPtAaN TuHaN