Friday, July 29, 2011

~♥✿.¸¸.•´✿◕ CHANTEQNYA LELAKI & HEBATNYA WANITA ~♥✿.¸¸.•´✿◕

Nak tahu dimana Kecantikan Lelaki??
Inilah Ciri-Cirinya….

1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.
2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.
3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.
4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.
5) Lelaki yang sentiasa berbaik sangka.
6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki…


Dan dimana Kegagahan Wanita?
Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan.

Ciri-Ciri Wanita yang gagah adalah…

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.
2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.
3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.
4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.



Adakah kita tergolong dalam kalangan lelaki yang cantik @ wanita yang hebat??Sama-sama kita muhasabah diri.. :)

2 comments:

izzatizamburi :) said...

rasa macam dah jadi perempuan gagah :P
*kdg2 je mcm tak bape nk gagah lagi*
hehe :D

Ieyka said...

hehehe betul3!! kdg2 kita rasa dah jadi gagah kan.. tp kdg2 mesti adanyer benda yang wat kita jadi lemah... :)

kEiNdAhAn aLaM

kEiNdAhAn aLaM
CiPtAaN TuHaN